Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad gör jag om bussen åkte förbi mig vid hållplatsen?

Skulle precis åka hem med bussen som gick 20 över. Kom precis när bussen börjat blinka ut för att köra,jag knackar på rutan och chauffören ser mig men åker ändå. Förstår att man inte alltid kan stanna för alla som är sena men när det är mitt i natten,1 timme mellan bussarna och man kommer som ensam tjej INNAN bussen börjat köra kanske man kan vara snäll och öppna dörrarna.

I. Frida Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Frida!

    Välkommen till forumet!

    Självklart ska bussen stanna om det finns passagerare vid hållplatsen som visar att de önskar åka med. För att kunna ta vidare detta till trafikledningen behöver jag mer information:

    • Vilken linje skulle du ha rest med?
    • Vilken dag och tid?
    • Vart skulle du resa?

    Om du blev mer än 20 minuter försenad kan du ansöka om förseningsersättning. Här hittar du mer information samt blanketten för ersättning.

    Jag hoppas att dina resor med oss framöver blir till belåtenhet!

    Med vänlig hälsning

    Ingrid Kundservice
  • AKTERSEGLAD VID HÅLLPLATSEN
    Fredag 30/12 klockan 9,27 fm passerar buss linje 7, Glanshammarsvägen hänsynslöst förbi Nolhagavägen - 2 personer viftande nära kuren. Dålig ansvar visar sådan förare!

    Lennart Westesson
  • Hej Lennart!

    Vad bra att du hör av dig till oss!

    Givetvis ska bussföraren stanna vid hållplatsen om det finns resenärer som visar att de önskar åka med.

    Om du blev mer än 20 minuter försenad kan du ansöka om förseningsersättning. Här hittar du mer information samt blanketten för ersättning.

    Jag hoppas att dina bussresor med oss framöver kommer att vara till belåtenhet!

    Med vänlig hälsning

    Ingrid Kundservice
  • Hej När ska ni tala om för ALLA busschafförer att det finns en hållplats vid Erstorp?? Blir så trött när man står halvvägs ut i regnet och bussen bara swishar förbi!!! Jag viftar har signalväst men det hjälper tydligen inte. Att stå inne i den busskur som finns på plats går aldrig för då åker ALLA bussar förbi. Vill ni att man ska sluta åka kommunalt? Jag har påpekat detta såååå många gånger. Det är inte första gången bussen bara åker förbi fast jag står halvvägs ute i vägen. Vad får jag för kompensation för detta? Besviken resenär som nu blir försenad till jobbet ännu en gång!!! Rune
    Rune Jonsson
  • Hej Rune!

    Tack för att du skriver till oss på vårat Kundforum!

    Naturligtvis ska bussen stanna för påstigande vid hållplatsen när resenärer står synliga. Då du har signalväst så ska bussföraren inte ha något problem med att se dig. 
    För att jag ska kunna ta detta vidare till ansvarig trafikledare så behöver jag veta vilken tid du åkte och vart du skulle gå av. 

    Vi kompenserar dig i fall bussen är sen mer än 20 minuter eller om du blir förbiåkt vid en hållplats. Du kan via våran webbplats ladda ned och skriva ut våran Förseningsersättningsblankett. Den finner du här.

    http://www.lanstrafiken.se/Gemensam.../Kundservice/-/

    Kan du inte skriva ut den så återkom till oss på mejl lt.orebro@lanstrafiken.se så skickar jag blanketten till dig. 

    Jag hoppas du slipper problem framöver och att du får en bra dag!

    Med vänlig hälsning.
    Felicia Kundservice
  • HUR tänker ni när ni sätter in vanliga bussar (ej dragspel) under eftermiddagar på de turer som ALLTID är fulla?? Står vid busshållsplats och bussen är full så chauffören bara åker förbi! Inte första gången det händer!!!! Skärpning!
    Matilda
  • Hej Matilda!

    Tack för ditt inlägg!

    För att kunna se över den avgången du skriver om så behöver vi lite mer information:
    • Vilken linje gäller det?
    • Vilken avgångstid?
    • I vilken riktning?
    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ingrid Kundservice
  • Hej. 
    Det gäller linje 5 mot adolfsberg som avgår 15.44 och 16.04 från Olaus Petri kyrkan! 
    Matilda
  • Hej igen Matilda!

    Tack för att du återkom med den kompletterande informationen! Jag tar den vidare till trafikledningen och ber att de ser över aktuella avgångar. Trafikoperatören ska kunna sätta in extrabussar vid behov.

    Jag hoppas att dina resor med oss framöver blir till belåtenhet!

    Med vänlig hälsning
    Ingrid Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy