Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Försenad eller inställd tur, hur ansöker jag om Förseningsersättning?

God morgon!
Inte så kul att behöva stå och vänta på bussen, framförallt inte när det är mååååånga minusgrader. Idag var första bussen, linje 7 kl05:47, 15 minuter sen... I tisdags kom aldrig linje 7 kl06:55...
Min första fundering är hur kan första turen på dagen vara så sen?
Min andra fundering är varför 06:55 aldrig kom... Det är tyvärr rätt vanligt att just den turen inte kommer eller kommer precis innan nästa tur, 06:13...
Är det ett vanligt fenomen att första turen för bussen är sen eller aldrig kommer? (06:13 turen är nämligen den bussens första tur på dagen)...
Att busschauffören är sen till jobbet är ingen ursäkt tycker jag... Det är ett serviceyrke och då borde man hålla tiderna....

Åsa Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Åsa!

    Jag vill börja med att beklaga det inträffade. Vi vill att du ska kunna lita på att komma fram tryggt och säkert när du reser med oss, men det kan hända att något går fel. Till exempel kan bussar gå sönder och förare bli sjuka. Om du drabbas av ett sådant missöde, vill vi göra rätt för oss. Därför har vi en Förseningsersättning.

    Länstrafiken ersätter kunder vid försening och inställda turer genom Förseningsersättningen. Blankett för ersättning hittar du på vår hemsida. Har du inte möjlighet att skriva ut den så återkom gärna med din adress till vår kundservice, 0771 - 55 30 00 eller Lt.orebro@lanstrafiken.se, så skickar vi en till dig via post.

    Önskar dig en bra torsdag!

    Vänliga hälsningar

    Ingrid Kundservice
  • Hej

    Jag heter Azar alltid är problem med buss nr.4  från Ekeskolan 27 April  kl.06.22  kommer inte .
    idag 4.Maj bussen kommer men  passar inte på tiden .
    jag jobba och är jätte ledsen. Jag vill ni skicka  till mig blänketen.
    M.V.H

    zar
    Azar Zarnegin
  • Hej Azar!

    Jag förstår att detta inte är kul. Mejla oss gärna din fullständiga adress på upplysning.orebro@lanstrafiken.se  så skickar vi en blankett. Har du möjlighet att skriva ut blanketten så finner du den på vår webbsida.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Christina Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy