Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Prisfel i appen nu åtgärdat

Det tekniska fel som gjort att felaktiga priser för vissa sträckor visats i vår app är nu åtgärdat. Felet har främst påverkat sträckor med regionbusslinjer.

Nu är priserna i appen justerade och stämmer överens med biljettpriset för reskassa.

Fanny Kommunikatör Länstrafiken Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Detta verkar inte alls stämma. I appen står det att den sträcka jag åker ska kosta 49kr men ombord på bussen fick jag betala 61kr.
    Jennifer Lundqvist
  • Hej Jennifer!

    Vad bra att du skriver till oss!

    Priset i appen och priset vid betalning med reskassa ombord på bussen är nu korrigerat till att vara detsamma.

    Priset vid betalning med bankkort ombord på bussen är dock högre, vilket är korrekt. Att betala med bankkort ombord ska vara ett dyrare alternativ för vi vill få fler resenärer att använda sig av vår mobilapp eller betala med reskassa. Anledningen till det är för att vi vill minimera antalet bankkortsbetalningar som kan skapa köbildning vid ombordstigning på bussen och därmed skapa förseningar i tidtabellen.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Det borde framgå i appen att kortbetalning har ett annat högre pris. Om det redan finns borde det blir tydligare.
    Jennifer
  • Hej igen Jennifer!

    Tack för din synpunkt, jag kommer att ta den vidare till vår marknadsavdelning som får se över möjligheten till att ha med denna information i vår mobilapp.

    Jag önskar dig en riktigt god jul!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Jag har betalat 20 kr per resa i appen med linje 522 men igår plötsligt den 21 dec, alltså mitt i en månad så var priset höjt till 30 kr! Kan det verkligen stämma??
    Camilla
  • Hej Camilla!

    Vi har tidigare haft felaktiga priser i vår mobilapp, vilket nu ska vara justerat.

    Mellan vilka hållplatser reser du? När du återkommit med informationen kan jag säkerställa om det nya priset är korrekt.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Jag reser Vintrosa centrum - Resecentrum Örebro
    Camilla
  • Hej igen Camilla!

    Jag kan se att det tidigare priset var 20 kr, vilket var felaktigt. Detta är nu justerat till det korrekta priset 30 kr.

    Jag förstår att det skapar förvirring när det helt plötsligt blir dyrare, men du får helt enkelt se det som att du fått resa billigare under en period istället.

    God jul!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Reste idag Latorp Skola - Södra station och fick betala 30kr istället för 24 som tidigare. 25% prishöjning låter högt. Är det nya priset 30 beräknat på ett annan "gammalt" pris eller hur kommer detta sig?
    Peter
  • Hej Peter!

    Det har inte skett en höjning av priset utan priset är endast korrigerat på grund av ett tidigare tekniskt problem som visade fel priser i appen. Rätt pris har alltså varit 30 kr för resan.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Elsa Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.