Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vi har lanserat en ny webb!

Vi har lanserat en ny version av lanstrafiken.se. Den är mer tillgänglig, har en ny design och en ny informationsstruktur med uppdaterad information. Reseplaneraren har fått ett nytt utseende och det finns flera nya funktioner:

  • Biljettguide – En guide för den som är osäker på vilken biljett som passar.
  • Linjesida - Varje linje har en egen linjesida med en karta över linjesträckningen, samlad trafikinformation och en lista på hållplatserna.
  • Hållplatssida - Varje hållplats har en egen hållplatssida med karta, bilder på hållplatsen, trafikinformation och nästkommande avgångstider.
  • Boka Gruppresa – En egen reseplanerare för de skolverksamheter som ska boka en Gruppresa.

Mer information om de olika funktionerna hittar du via den här länken.


Webben är fortfarande under uppbyggnad och det finns en del kvar att göra. Vi tar därför gärna emot förslag och synpunkter på både innehåll och funktioner. Skriv gärna det i en kommentar här i forumet.
Sandra Forumvärd Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hittar inget "hitta snabbt köp biljett""
    Bussis
  • Hej!
    Längre ned på första sidan under Trafikinformation och Nyheter hittar du en blå banner som heter Hitta snabbt Här hittar du olika funktioner exempelvis för Köp biljett.



    Med vänlig hälsning

    Christina
  • Efter ha krånglat med eran sida i ca 15-20 min så gav jag upp och kollade på Eniros sida istället, top mig 2 min tops att få upp de tider jag ville faktiskt ha.

    Jag vet inte varför ni har gjort det så otroligt onödigt krångligt att faktiskt få fram tider till vart man ska , det ända plus med eran nya sida är att den ser snyggare ut, men det är det.

    Antagligen förenklar ni eran sida så det blir lite mer användarvänligt eller så borde ni kanske ge ut en beskrivning, antagligen via video eller text, i hur man faktiskt söker efter diverse tider.


    J.P
  • Hej!
    Tack för dina synpunkter, vi tar dessa vidare till vår marknadsavdelning så att dem får ta del av detta.

    För att få fram tider från en hållplats så skriver du in vilken hållplats du vill resa ifrån i reseplaneraren högst upp på första sidan. Du kan välja att söka på enbart från hållplatsen, du får du information om samtliga linjer som trafikerar hållplatsen eller så fyller du även i var du vill resa så får du upp alternativ för resan.

    Är det så att du får felmeddelande eller liknande så hör gärna av dig till oss så ska vi självklart se över detta.

    Med vänlig hälsning


    Christina
  • Tack för era snabba svar. Nu vet jag inte om jag egentligen skulle svara på detta meddelandet via kundtjänsten men sak samma.

    Även efter eran beskrivning så har jag fortfarande samma problem som senaste. Jag skriver i vart ifrån och vart till jag ska och trycker sök. Då kommer jag till tabben reseinfo med samma sökruta och inställningar jag hade i den föregående sidan, trycker sök igen och då rullar sidan ner till linjer, hållplatser och tidtabeller, det ända som står där är alla linjer mellan 1 till 841, jag får inga förslag till tider eller annat som rör mina sökinställningar.

    De uppgifter jag skrev var från Lindesberg till Vedevåg skola.
    J.P
  • Hej igen!

    Så här ser det ut när jag gör sökningen:


    Söker du i på webbsidan på en dator, platta eller mobiltelefon?

    Om jag scrollar längre ned på sidan så kommer jag till informationen du nämner ''Linje: hållplatstider''. Se om du kan scrolla uppåt på sidan.

    Med vänlig hälsning

    Christina
  • Prövade det på internet explorer och då funkade det utan problem, har annars Firefox. Jag vet inte vad problemet ligger i Firefox, får väl tänka på det i framtiden att jag byter till IE.

    Får ta och be om ursäkt om mitt beteende i det första inlägget då jag var alltför impulsiv med mina anklagelser. Ursäkta för det.
    J.P
  • Hej igen!
    Då förstår jag, jag tar denna information vidare till vår marknadsavdelning som jobbar vidare med att förbättra hemsidan.

    Det är ingen fara, vi vill givetvis få webben att fungera felfritt. Input och synpunkter tas gärna emot. Ha nu en riktigt fin helg!

    Med vänlig hälsning

    Christina
  • Jag försöker söka fram tiderna till Centralplan i Pålsboda men det verkar bara finnas med Centralplan i Karlskoga.
    EP
  • Snälla, ge en möjlighet att återgå till den gamla sidan. Att lägga ut sidor som "är under uppbyggnad" för att testa om de fungerar förstör bara förtroendet för Länstrafiken. Ingen vill väl krångla med en hopplös sida som inte visar någon relevant information alls när man försöker planera en resa. Har försökt flera gånger utan önskat resultat sedan sidan ändrades.
    Annika Johansson
  • Hej E.P!
    Tack för att du uppmärksammar oss om att du inte får fram information från Centralplan i Pålsboda, jag tar informationen vidare till vår marknadsavdelning.

    Ha en fin måndag!
    Christina
  • Hej Annika!
    Självklart vill vi inte att du ska behöva krångla,, hör gärna av dig med vad du önskar för information, var och till du ska resa så ska vi hjälpa dig och framföra önskemålet till vår marknadsavdelning.

    Önskar dig en fin måndag så länge!
    Med vänlig hälsning
    Christina
  • Som sagt så fungerar sidan inte att söka på från Safari (MacBook). Hur det är på andra webbläsare vet jag inte. Kartan lägger sig överst och zoomar in och ut hela tiden när man försöker scrolla ner på sidan... Alltså svårt att scrolla ner till själva sökningen. Sökte dessutom på en hållplats som råkar heta Ekeby (Karlskoga). Den ligger som "Ekeby" i listan, men när man väljer Ekeby läggs "Ekeby Egna Hem" in i stället och man hamnar på Närkeslätten. Resan på 10 minuter tar då några timmar. Enda sättet att söka på Ekeby, Karlskoga verkar vara att gå via kartan och hoppas att sökningen ligger kvar när man klickar på "sök". Att försöka lägga in någon retur är överkurs. Nu har jag använt flera timmar för att försöka göra en sökning, och det kan väl inte vara meningen.
    Annika J
  • Hej igen Annika!
    Vad bra att du återkommer. Jag rekommenderar dig att klicka på sidan, utanför kartan, och sedan scrolla ned. Vad gäller sökningar från/till Ekeby så tar jag detta vidare till ansvariga som jobbar för att lösa detta problem som gäller flera hållplatser som har samma namn som andra hållplatser i länet.
    Jag rekommenderar dig att göra sökningarna i Google Chrome eller Internet Explorer tills problemet är avlöst.

    Önskar dig en fin måndag och tack för att du återkopplar till oss så att vi har möjlighet att lösa problemen du upplever.

    Med vänlig hälsning  
    Christina
  • Hej,

    Jag hittar ingen samlad linjekarta över stadsbussarna i Örebro. Har ni tagit bort den? Den underlättade mycket för man fick en överblick av vilka linjer som går vilka vägar och var de korsas.

    Mvh Marie
    Marie
  • Hej Marie!

    Välkommen till vårt Kundforum!

    Det stämmer att vi numera inte har någon samlad linjekarta på vår webbsida. För att lättast få en överblick över vilka linjer som trafikerar en specifik hållplats, rekommenderar jag dig att skriva hållplatsens namn i från-fältet i reseplaneraren och sedan klicka på karta. På kartan klickar du på hållplatsen och väljer hållplatssida. På nästa karta klickar du på hållplatsen igen och väljer visa linjer. På kartan är nu de linjer markerade som trafikerar den sökta hållplatsen.

    Jag vet att det är en lång väg att gå och om du önskar den gamla linjekartan går det bra att få den per mejl istället. Mejla i så fall till: Lt.orebro@lanstrafiken.se

    Önskar dig en fortsatt bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Ingen samlad linjekarta och varje linje består av ett otal sidor.
    Dvs blivit mycket, mycket sämre sedan ni gjorde om stadsbussarnas tidtabell
    Bussis
  • Hej Bussis!

    Om du önskar en samlad linjekarta går det bra att få den på mejl. Kontakta oss på: Lt.orebro@lanstrafiken.se så skickar vi den till dig.

    Ha en fin dag!
    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Jag har försökt förbereda information om bussförbindelser för besökare till ett evenemang. Nu har jag gett upp! Det är helt klart målgruppen för nya hemsidan är de som: 1. Redan känner till var alla busshållplatser finns?
    2. Känner till busslinjerna så väl så att de i förväg vet vilken linje de ska välja. Mitt budskap till besökarna blir nu "Ta bilen, Länstrafiken vill inte ha er som kund!" En översiktskarta på busslinjer på hemsidan tycker jag är ett minikrav och inget man ska behöva beställa!
    Torbjörn
  • Tidigare gick det även att skriva in gatuadress eller ex usö så kom det upp förslag på hållplatser. Går inte nu.
    Nu måste du veta exakt vad hållplatsen du vill till heter, och du får därtill upp mängder med olika orters likadana hållplatsnamn.
    SÅ mycket sämre jag tycker att den nya tabellen är.
    Ffa 11 sidor istället för som innan 1 sida för min linje....
    Bussis
  • Håller med. Det är en enda röra. Fungerar inte. Jag går inte in på den webbsidan längre om jag vill ha någon information.
    Annika J
  • Hej Torbjörn!

    Tack för ditt inlägg i forumet!

    Såklart vill vi att det ska vara enkelt att resa med oss och att hitta informationen på vår webb. Jag tar vidare din synpunkt kring linjekartan till ansvarig för informationen på webben. Givetvis ordnar vi en linjekarta till dig. Jag skickar den till din mejladress direkt.

    Ha en fin tisdag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Hej Bussis!

    Så bra att du hör av dig till oss med dina synpunkter.

    Om du skriver USÖ när du söker i Reseplaneraren får du fram förslag på flera hållplatser med USÖ i sitt namn. Det går, precis som tidigare, även fortfarande att söka på adress för att få fram förslag på resor.

    Anledningen till förändringen av tidtabellerna är att vi har tagit till oss alla de synpunkter vi haft under en lång tid gällande att den tidigare tidtabellen var mycket svårläst.

    Önskar dig en fortsatt bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Hej Annika!

    Tack för din synpunkt gällande vår nya webbsida.

    Jag förstår om det kan vara rörigt och svårt när webbsidan är ny. Hör gärna av dig om du har något specifikt du önskar att vi förbättrar så tar jag det vidare till vår marknadsavdelning.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Prova med Club 700! Inte många vettiga förslag där! Endast Våghustorget kan anses relevant, men närmaste hållplats Olof Palmes Torg saknas. Scandic Hotell Väst inga relevanta förslag.
    Torbjörn
  • En alternativ lösning jag kan rekommendera är Google maps. Där fungerar det nästan bra. Att de ibland rekommenderar att gå förbi en hållplats till nästa på samma linje är ju nästan godtagbart i jämförelse.
    Torbjörn
  • Hej igen Torbjörn!

    Tack för dina synpunkter. Vid en snabb sökning på till exempel Västhagagatan 1B till Örebro Resecentrum, får jag inte heller upp några bra förslag. Jag tar genast dina synpunkter vidare till vår marknadsavdelning som får se över problemet.

    Önskar dig en fortsatt bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Jag vill bara kunna ladda ned pdf med tidtabell vafan är problemet???

    Wigge
  • Hej Wigge!

    På våran hemsida kan du ladda ned tidtabellen i PDF format, på första sidan hittar du vår reseplanerare. Där väljer du Tidtabeller och får då upp samtliga tabeller som du enkelt kan spara.



    Önskar dig en fin måndag!
    Med vänlig hälsning  

    Christina

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.