Till senaste kommentaren

Varför är det så många förseningar?

Hej
Jag tar varje dag buss 523 kl 16.41 från slåttervägen till Garphyttan. Det har varit förseningar på 15 - 30 min varje dag hela januari. Varför?
Vivi durand Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Vivvi!

    Tack för att du hör av dig till oss med din fråga!

    Det har sedan en tid tillbaka varit flera olika vägarbeten i Örebro som har gjort att trafiken i staden blivit drabbad. På grund av rådande trafiksituation i stan har majoriteten av våra bussar blivit drabbade av förseningar och det är givetvis beklagligt. Så snart arbetet med Skebäcksbron är klart kommer förhoppningsvis trafiken i staden att flyta på bättre.

    Blir du mer än 20 minuter försenad till din slutdestination kan du alltid ansöka om Förseningsersättning. Du ansöker lättast här via vår webb.


    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Hej Felicia,

    tack för informationen, det är väldigt tråkigt med dessa dagliga förseningar. Faktiskt 30 min denna vecka varje dag. Det jag inte förstår är varför en buss som denna, som har destination utanför Örebro, måste starta vid USÖ och därmed måste passera hela Örebro. Det skulle vara mycket smartare att den startar t.ex. vid tågstationen och åker direkt ut ur staden. Vi som bor i Garphyttan har ju ändå över 25 min resväg, och borde slippa ha en buss som dessutom ska snigla sej genom stan innan den kan starta själva transportsträckan till Garphyttan. Den som ska till sjukhuset kan ju bara göra ett byte till annan buss, det är ju ändå ganska många andra bussar som kör ut till sjukhuset! Det är mitt förslag, låt bussarna som ska ut till närliggande byar slippa passera innerstan! Jag förstår att många Garphyttebor hellre väljer att ta bilen. Min jobbresa tar 30 min mer än nödvändigt.



    /mvh

    Vivi Durand

    Vivi Durand
  • Hej igen Vivi!

    Jag förstår att det kan skapa problem för dig när bussen är sen.

    Anledningen till varför bussarna startar vid USÖ är för att där finns det plats för flertalet bussar att invänta intill innan det är dags att köra fram till hållplatsen för avgång, vilket det inte finns möjlighet till på Resecentrum. Vid USÖ har även förarna sin rastlokal samt att USÖ är en av stadens största arbetsplatser och därmed arbetar många av våra resenärer där.

    Jag önskar dig en trevlig fortsättning på dagen!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Hallå.kan ni skärpa er litegrann. Jag tar buss 3 till Örebro C kl 0537 varje dag. Sen försätter jag resa till Lindesberg C med tåg 5:50 eller buss =5:55. Buss ska anlända 0544 och då har jag tillgodo 6 min att hinna med tåg. Alltså 90% av bussresa så kommer det till Örebro C 05:48. Och då ska jag springa till tåg, fast jag har diagnos Gikt. Vi är flera som påverkas av detta. 2 gånger denna månad har bussen kommit 05:50 till Varberga busshållplatsen som betyder att jag måste ta bussen 303 till Lindesberg 06:30 ock komma försent till jobbet 1 timme. Ska lägga till att bussen 05:37 är första bussen, det finns inga tidigare. Skärpning önskas.
    Adi
  • Hej Adi!

    Tack för att du tagit dig tid att skriva till oss!

    Jag förstår att det är frustrerande när inte bussen kommer som planerat. Det rådande väglaget skapar problem för oss och flertalet av våra linjer blir försenade.

    Om du blir minst 20 minuter sen till ditt resmål ersätter vi dig via vår förseningsersättning, du hittar mer information samt ansökningsformulär på vår webbsida.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • Hej, 3 gånger denna vecka har buss 801 kört fram efter avgångstiden vid Usö 16:25, idag körde bussen fram 16:27, ska inte 16:25 va tiden bussen åker från starthållplatsen? Den blir ju sen redan från starten ju förutom all trafik o rödljus vid den tiden.
    Therese
  • Hej Therese!

    Vad bra att du skriver till oss!

    Ja visst stämmer det som du skriver. När bussen har avgångstid kl. 16.25 är det den tiden bussen ska avgå från hållplatsen.

    Vilka dagar denna vecka har bussen kört fram sent till hållplatsen?

    Ha en fin dag så länge!

    Med vänlig hälsning
    Esmeralda Kundservice
  • 4/3, 6/3, 7/3
    Tisdag o idag (fredag) vet jag ej då jag åkt annat färdmedel än buss
    Therese
  • Hej igen Therese!

    Tack för att du återkom med datum då detta inträffat!

    Vi har skickat iväg en påminnelse till trafikoperatören om att det är viktigt att föraren kör fram till hållplatsen i tid.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Buss 500 från södra station till Karlskoga går varje vardagseftermiddag med ca 20 minuters intervall, det ska enl. tidtabell vara 7-8 min. Detta går ju inte att skylla på trafiksituationen då den ju är lika för all bussarna och skulle inte påverka tidsintervallet dem emellan, utan endast förskjuta samtliga?
    Avgår buss 500 från resecentrum verkligen enligt tidtabell?
    Anders
  • Hej Anders!

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Vi har svarat på ditt andra inlägg om samma fråga här. 

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Jag åker linje 721 fem dagar i veckan från USÖ. Bussen ska gå enligt tidtabell 16:05 Den är 99 gånger av hundra sen, som idag, över 10 minuter sen. Känns väl inte som ett seriöst och serviceinriktat företag som som nästan aldrig kan hålla tiden?
    Stefan Johansson Hammarström
  • Hej Stefan!

    Välkommen till vårat Kundforum!

    Jag förstår att du blir irriterad när bussen inte kommer på angiven tid, och vi gör vad vi kan för att försöka hålla avgångstiderna från USÖ.

    På grund av rådande trafiksituation i stan är det dock väldigt mycket trafik och köer i rusningstrafik, vilket medför att bussen blir sen till USÖ där bussen sedan ska vända och gå tillbaka. Så snart som arbetet vid Skebäcksbron är färdigt kommer köerna i stan minska och trafiken förhoppningsvis att flyta på bättre.

    Vi beklagar givetvis om förseningarna ställer till problem för dig och skulle du bli mer än 20 minuter försenad till din slutdestination, kan du givetvis ansöka om Förseningsersättning. Du ansöker enklast om Förseningsersättning här på vår webb.


    Ha en trevlig helg!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Varför funkar 5:an från Hovsta så dåligt? Har inte åkt på ett tag för att det är frustrerande när bussarna inte kommer, inte ens försent. Nu skulle jag åka idag och vad händer? Jo bussen som skulle gå 17:02 från Hovsta Centrum kom inte och nästa buss som skulle gå 17:24 kom 17:33. Detta gjorde att jag missade min nästa buss och hoppas nu hinna med en senare buss till Glanshammar. Tråkigt att detta ska behöva hända ideligen.
    Anneli Seppälä
  • Hej Anneli!

    Jag beklagar att du inte kunnat ta bussen som planerat och att du upplever att det är ett återkommande problem att linje 5 är försenad. Jag ser till att framföra dina synpunkter vidare till ansvariga.

    Om du riskerar att bli mer än 20 minuter försenad eller om du missat en anslutning kan du alltid ansöka om Förseningsersättning.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Sam Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.