Varför är det så många förseningar?
Hej
Jag tar varje dag buss 523 kl 16.41 från slåttervägen till Garphyttan. Det har varit förseningar på 15 - 30 min varje dag hela januari. Varför?
Jag tar varje dag buss 523 kl 16.41 från slåttervägen till Garphyttan. Det har varit förseningar på 15 - 30 min varje dag hela januari. Varför?
Följ inlägget
6
följare
Tack för att du hör av dig till oss med din fråga!
Det har sedan en tid tillbaka varit flera olika vägarbeten i Örebro som har gjort att trafiken i staden blivit drabbad. På grund av rådande trafiksituation i stan har majoriteten av våra bussar blivit drabbade av förseningar och det är givetvis beklagligt. Så snart arbetet med Skebäcksbron är klart kommer förhoppningsvis trafiken i staden att flyta på bättre.
Blir du mer än 20 minuter försenad till din slutdestination kan du alltid ansöka om Förseningsersättning. Du ansöker lättast här via vår webb.
Ha en trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
tack för informationen, det är väldigt tråkigt med dessa dagliga förseningar. Faktiskt 30 min denna vecka varje dag. Det jag inte förstår är varför en buss som denna, som har destination utanför Örebro, måste starta vid USÖ och därmed måste passera hela Örebro. Det skulle vara mycket smartare att den startar t.ex. vid tågstationen och åker direkt ut ur staden. Vi som bor i Garphyttan har ju ändå över 25 min resväg, och borde slippa ha en buss som dessutom ska snigla sej genom stan innan den kan starta själva transportsträckan till Garphyttan. Den som ska till sjukhuset kan ju bara göra ett byte till annan buss, det är ju ändå ganska många andra bussar som kör ut till sjukhuset! Det är mitt förslag, låt bussarna som ska ut till närliggande byar slippa passera innerstan! Jag förstår att många Garphyttebor hellre väljer att ta bilen. Min jobbresa tar 30 min mer än nödvändigt.
/mvh
Vivi Durand
Jag förstår att det kan skapa problem för dig när bussen är sen.
Anledningen till varför bussarna startar vid USÖ är för att där finns det plats för flertalet bussar att invänta intill innan det är dags att köra fram till hållplatsen för avgång, vilket det inte finns möjlighet till på Resecentrum. Vid USÖ har även förarna sin rastlokal samt att USÖ är en av stadens största arbetsplatser och därmed arbetar många av våra resenärer där.
Jag önskar dig en trevlig fortsättning på dagen!
Med vänlig hälsning
Tack för att du tagit dig tid att skriva till oss!
Jag förstår att det är frustrerande när inte bussen kommer som planerat. Det rådande väglaget skapar problem för oss och flertalet av våra linjer blir försenade.
Om du blir minst 20 minuter sen till ditt resmål ersätter vi dig via vår förseningsersättning, du hittar mer information samt ansökningsformulär på vår webbsida.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning
Vad bra att du skriver till oss!
Ja visst stämmer det som du skriver. När bussen har avgångstid kl. 16.25 är det den tiden bussen ska avgå från hållplatsen.
Vilka dagar denna vecka har bussen kört fram sent till hållplatsen?
Ha en fin dag så länge!
Med vänlig hälsning
Tisdag o idag (fredag) vet jag ej då jag åkt annat färdmedel än buss
Tack för att du återkom med datum då detta inträffat!
Vi har skickat iväg en påminnelse till trafikoperatören om att det är viktigt att föraren kör fram till hållplatsen i tid.
Ha en trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Avgår buss 500 från resecentrum verkligen enligt tidtabell?
Tack för att du hör av dig till oss!
Vi har svarat på ditt andra inlägg om samma fråga här.
Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning,
Välkommen till vårat Kundforum!
Jag förstår att du blir irriterad när bussen inte kommer på angiven tid, och vi gör vad vi kan för att försöka hålla avgångstiderna från USÖ.
På grund av rådande trafiksituation i stan är det dock väldigt mycket trafik och köer i rusningstrafik, vilket medför att bussen blir sen till USÖ där bussen sedan ska vända och gå tillbaka. Så snart som arbetet vid Skebäcksbron är färdigt kommer köerna i stan minska och trafiken förhoppningsvis att flyta på bättre.
Vi beklagar givetvis om förseningarna ställer till problem för dig och skulle du bli mer än 20 minuter försenad till din slutdestination, kan du givetvis ansöka om Förseningsersättning. Du ansöker enklast om Förseningsersättning här på vår webb.
Ha en trevlig helg!
Med vänlig hälsning,
Jag beklagar att du inte kunnat ta bussen som planerat och att du upplever att det är ett återkommande problem att linje 5 är försenad. Jag ser till att framföra dina synpunkter vidare till ansvariga.
Om du riskerar att bli mer än 20 minuter försenad eller om du missat en anslutning kan du alltid ansöka om Förseningsersättning.
Jag önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,