Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Det finns riktiga guldkorn till chaufförer!

Det är mycket lätt att ta förgivet att bussen alltid ska vara i tid , utan att ens ägna en tanke åt de omständigheter som kan råda ute i trafiken.

Det ligger även nära till hands att ta till det där gnället som vi närkingar blivit kända för.

-Men-
Glöm inte bort de chaufförer som stannar, när dom ser att man som otränad rökare 50 meter bakom missade bussen och springer för att man inte hittade sin telefon på vägen ut.

Eller de chaufförer som tålmodigt kör omkring på oss ibland högröstade alkohol-snygga passagerare utan att förlora humöret trots att dom missade de 7 senaste fredagsmysen med familjen för att köra oss .

Det och många andra saker tycker jag att vi ska tacka dom för.

Men sen att det är en miljon grader varmt på bussen på sommarhalvåret , att man ibland stått en halv livstid och väntat med fruset snor i näsan och blicken längs vägen mot horisonten är en annan sak , men det är väll smällar vi får ta! = Resan kosta ändå bara 16 kronor ! ha det bäst ! Mvh

Kommentarer

  • Härlig feedback!

    Vänlig hälsning,

  • Mycket glad och trevlig chaufför på 5:ans buss från Kåvivägen 06:01.
    Den mörka onsdagen i november blev genast ljusare. 😊
    Anna Pontho
  • Hej Anna!

    Vad roligt att du är nöjd med förarens bemötande!

    Jag kommer givetvis se till att föraren får ta del av ditt beröm.


    Ha en trevlig onsdag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Tack! En uppmuntran är värd så mycket så vad fint att han får cred för att han är serviceminded. Med vänlig hälsning Anna P
    Anna Pontho
  • Chauffören är värd all uppskattning. Jag hade tur den dagen att träffa på just Roy. En mycket vänlig serviceinriktad man. 💐
    Gunilla Bergner
  • Tror ni att ni kan låna ut några av dessa chaufförer till Nora linjen? Vi skulle behöva Mötas av lite servicevilja ibland.
    Mats
  • Hej Mats!

    Självklart vill vi att alla våra resenärer ska mötas av serviceinriktade förare. Återkom gärna med konkret information kring när du inte upplevt detta på bussen så ska jag ta det vidare till ansvarig gruppchef.

    Jag önskar dig en fin dag så länge!

    Med vänlig hälsning
    Ingrid Kundservice
  • Den trevliga tjej som körde buss nr. 5 den 16/8 från Olof Palmes torg kl. 9.08 och tillbaka från Norra Krematoriet kl. 10.00 borde få en STOR blombkett och gärna lite högre lön!! Förutom att hon körde som om hon aldrig gjort annat, så hälsade hon välkommen till alla och var i allra högsta grad uppmärksam att amn kom tryggt bda av och på! Nu finns det ju manliga chaufförer också som sköter sig perfekt men den här tjejen tar priset alla gånger. Hon såg ut att trivas på jobbet!! Var rädd om henne!!

    Hälsar den lilla tanten med rolllator som besökte minneslunden!!
    solveig gustafsson
  • Hej Solveig!

    Tack för att du hör av dig till oss med ditt beröm!

    Det är givetvis roligt att höra du är nöjd med förarens bemötande och att resan gick tryggt och säkert. Jag kommer att skicka ditt beröm till ansvarig gruppchef så att föraren får ta del av det.

    Ha en trevlig vecka! 

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Den 5/9.
    Dagens ros till buss 1 som gick från slottet 16.10 till lundby.
    Dagens ris till buss 10 15.43 från våghustorget till lundby
    Marie
  • Dagens ros 5/9 buss 1 klockan 6.11 från vivalla centrum till konserthuset
    Marie
  • Hej Marie!

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Jag tar ditt beröm vidare till vår trafikoperatör så att förarna får kännedom!

    Ha en trevlig fredag!

    Med vänlig hälsning,

    Adrian Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.