Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Det finns riktiga guldkorn till chaufförer!

Det är mycket lätt att ta förgivet att bussen alltid ska vara i tid , utan att ens ägna en tanke åt de omständigheter som kan råda ute i trafiken.

Det ligger även nära till hands att ta till det där gnället som vi närkingar blivit kända för.

-Men-
Glöm inte bort de chaufförer som stannar, när dom ser att man som otränad rökare 50 meter bakom missade bussen och springer för att man inte hittade sin telefon på vägen ut.

Eller de chaufförer som tålmodigt kör omkring på oss ibland högröstade alkohol-snygga passagerare utan att förlora humöret trots att dom missade de 7 senaste fredagsmysen med familjen för att köra oss .

Det och många andra saker tycker jag att vi ska tacka dom för.

Men sen att det är en miljon grader varmt på bussen på sommarhalvåret , att man ibland stått en halv livstid och väntat med fruset snor i näsan och blicken längs vägen mot horisonten är en annan sak , men det är väll smällar vi får ta! = Resan kosta ändå bara 16 kronor ! ha det bäst ! Mvh

Kommentarer

  • Härlig feedback!

    Vänlig hälsning,

  • Mycket glad och trevlig chaufför på 5:ans buss från Kåvivägen 06:01.
    Den mörka onsdagen i november blev genast ljusare. 😊
  • Hej Anna!

    Vad roligt att du är nöjd med förarens bemötande!

    Jag kommer givetvis se till att föraren får ta del av ditt beröm.


    Ha en trevlig onsdag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Tack! En uppmuntran är värd så mycket så vad fint att han får cred för att han är serviceminded. Med vänlig hälsning Anna P
  • Chauffören är värd all uppskattning. Jag hade tur den dagen att träffa på just Roy. En mycket vänlig serviceinriktad man. 💐
  • Tror ni att ni kan låna ut några av dessa chaufförer till Nora linjen? Vi skulle behöva Mötas av lite servicevilja ibland.
    Mats
  • Hej Mats!

    Självklart vill vi att alla våra resenärer ska mötas av serviceinriktade förare. Återkom gärna med konkret information kring när du inte upplevt detta på bussen så ska jag ta det vidare till ansvarig gruppchef.

    Jag önskar dig en fin dag så länge!

    Med vänlig hälsning
    Ingrid Kundservice
  • Den trevliga tjej som körde buss nr. 5 den 16/8 från Olof Palmes torg kl. 9.08 och tillbaka från Norra Krematoriet kl. 10.00 borde få en STOR blombkett och gärna lite högre lön!! Förutom att hon körde som om hon aldrig gjort annat, så hälsade hon välkommen till alla och var i allra högsta grad uppmärksam att amn kom tryggt bda av och på! Nu finns det ju manliga chaufförer också som sköter sig perfekt men den här tjejen tar priset alla gånger. Hon såg ut att trivas på jobbet!! Var rädd om henne!!

    Hälsar den lilla tanten med rolllator som besökte minneslunden!!
    solveig gustafsson
  • Hej Solveig!

    Tack för att du hör av dig till oss med ditt beröm!

    Det är givetvis roligt att höra du är nöjd med förarens bemötande och att resan gick tryggt och säkert. Jag kommer att skicka ditt beröm till ansvarig gruppchef så att föraren får ta del av det.

    Ha en trevlig vecka! 

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Den 5/9.
    Dagens ros till buss 1 som gick från slottet 16.10 till lundby.
    Dagens ris till buss 10 15.43 från våghustorget till lundby
    Marie
  • Dagens ros 5/9 buss 1 klockan 6.11 från vivalla centrum till konserthuset
    Marie
  • Hej Marie!

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Jag tar ditt beröm vidare till vår trafikoperatör så att förarna får kännedom!

    Ha en trevlig fredag!

    Med vänlig hälsning,

    Adrian Kundservice
  • Hej
    Idag har jag trappa bort min iphone XS Max på buss nummer 7 från Motioncentralen Karlslund (ungefär kl 10:35) Jag resa med mitt barn till och med barnvagn och Nu har jag fått tillbaka min mobilen från bussförare Nummer 7 , tack så mycket , jag känner mig så tacksam, glad och inte orolig. Ni jobbar mycket bra . Tack för att ni finns 👍👍❤️
    Bubpha Bergin
  • Hej Bubpha!

    Tack för att du skriver till oss!

    Vad roligt att du är nöjd och vilken tur att du återfick din mobil! Jag skickar ditt beröm vidare till vår trafikoperatör så att föraren får kännedom!

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Adrian Kundservice
  • Fantastisk kvinnlig chaufför som körde buss nr 6 på morgonen vid 8-tiden från Gustavsgatan till Baronbackarna. Hon körde bussen på ett så mjukt och behagligt sätt så jag kunde åkt med henne hela dagen, inga hårda inbromsningar eller rivstarter. Jag berömde henne när jag steg av. Hon skulle passa bra som busstrafiklärare!
    Gun-Britt Pihl
  • Hej Gun-Britt!

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Vad trevligt att höra! Vet du vilken tid du reste från Gustavsgatan? Det går nämligen flera turer vid 8-tiden. Återkom vänligen så skickar jag ditt beröm vidare så att föraren kan få ta del av ditt beröm!

    Ha det fint så länge!

    Med vänlig hälsning
    Adrian Kundservice
  • Kommer inte ihåg exakt tid. Hade kallelse till Vårdcentralen 08:15 så det måste varit en buss som gick omkring 07:45. Kvinnan som körde var mycket vacker, och bar svart sjal på huvudet.
    Gun-Britt Pihl
  • Hej igen Gun-Britt!

    Jag framför informationen till trafikoperatören som får föra vidare berömmelsen till föraren.

    Önskar dig en trevlig fortsatt dag!

    Med vänlig hälsning,
    Sam Kundservice
  • Buss 303 mot Örebro kl 12,50 från Linde körde exemplariskt i halkan idag. Bussen stannade inte Vid inbromsning vid ett stopp, men därefter körde han med exemplariska säkerhetsmarginal och jag kände mig trygg hela resan
    M
  • Hej!

    Tack för att du hör av dig!

    Jag skickar informationen vidare så föraren får ta del av det.

    Ha en fin helg!

    Med vänlig hälsning,
    Adrian Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.