Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Borttappat busskort, hur gör jag?

Hur ska man göra om man har ett borttappat månadskort? Har nämligen kvittot kvar men ej kortet

Kommentarer

  • Hej!

    Har du registrerat Resekortet i vår webbshop? I så fall skickar vi hem ett nytt Resekort kostnadsfritt om du återkom till oss via mail eller telefon och uppger kortnumret och vilken mailadress kortet är registrerat på. Du kan även vända dig till Länstrafikens kundcenter på Resecentrum i Örebro så ordnas det direkt över disk.

    Om du inte har registrerat Resekortet i webbshopen går det att ordna ett nytt kort på vårt kundcenter mot en kostnad på 50 kronor mot uppvisande av kortnummer på det borttappade Resekortet. I båda fallen överförs kvarstående saldo/period från det borttappade kortet till ett nytt.

    Önskar dig en härlig måndag!

    Vänliga hälsningar

    Ingrid Kundservice
  • Hej! Jag försöker registrera mitt kort i webbshopen, jag har skapat ny användare och allt. Men när jag skriver in mitt 10-siffriga nummer som står på kvittot får jag ett meddelande om att kortnumret "måste bestå av 13 siffror." Hur går jag tillväga?

    Hannes
  • Hej Hannes!

    Vad bra att du hör av dig till oss.
    De 13 siffrorna finner du på baksidan av ditt resekort. Har du redan tappat bort ditt kort så kan du inte efter-registrera kortet i webbshopen. Registreringen ska ske innan du tappar bort kortet.

    Men eftersom du har kvittona kvar så kan vi på Länstrafikens Kundcenter hjälpa dig att göra ett nytt kort med samma belopp och period som du tidigare haft på ditt resekort. Detta gör vi mot en avgift om 50:- samt 30:- för det nya kortämnet.

    Våra Öppettider:
    Måndag-fredag 07.00-20.00
    Lördag-söndag 10.00-17.00

    Välkommen in!

    Med vänlig hälsning

    Christina Kundservice
  • Tack! Finns det nån gräns för hur många kort man kan registrera per användare?

    Hannes
  • Hej igen Hannes!

    Vilken bra fråga. Jag kollar upp detta med vår systemförvaltare och återkommer så snart vi har fått svar.

    Önskar dig en trevlig helg!

    Med vänlig hälsning

    Christina Kundservice
  • Hej Hannes!

    Jag ber om ursäkt att svaret dröjt något!

    Vi har nu undersökt din fråga närmare tillsammans med vår systemförvaltare. Du kan registrera max 5 kort per användare.

    Önskar dig en fin onsdag!

    Med vänlig hälsning,

    Felicia Kundservice
  • Hej! Jag har tappat bort mitt busskort som man fyller på och hade inte registrerat det innan på er webshopp, vilket jag inte visste att man skulle göra... Är det bara att köpa ett nytt på pressbyrån eller är det mer komplicerat än så?

    Student
  • Hej!

    Har du tappat bort ditt resekort och inte har några kvitton kvar, så kan du köpa ett nytt kort hos något av våra försäljningsombud.

    Du hittar våra försäljningsombud här: http://www.lanstrafiken.se/Orebro/kop-och-bilje....

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,

    Felicia Kundservice
  • Hej! Jag har tappat bort mitt månadskort (31d-biljett skolU 7-19)Jag har kvittot kvar, kan jag få ut ett nytt på något sätt?
    Hälsningar
    Wille
    Wille
  • Hej Wille!

    Välkommen till forumet. Har du kvar resekortskvittot där det framgår vilket kortnummer du tilldelats så är du välkommen till vårat Kundcenter på Örebro resecentrum så hjälper vi dig med att hämta ut ett nytt resekort med samma produkt/produkter.

    Är kortet inte registerat i vår webbshop betalar du 50 kronor i en administrativavgift samt 30 kronor för ett nytt kort.  

    Välkommen in till oss!
    Våra öppettider är Måndag- Fredag 07:00-20:00 Lördag- Söndag 10:00-17:00

    Önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning
    Christina Kundservice
  • Finns det någon särskilt åldersgräns för att kunna hämta upp en ny månadskort för 50:- hos er om man har kvar kvittot men inte kortet?


    Anonymt
  • Hej!

    Är kortet borttappat men du inte har vår borttappat garanti så behöver man komma in till vårat kundcenter med kvitto där vi ser kortnumret. Den administrativa avgiften är 50:- och kort avgiften är 30:-. Vi har ingen typ av åldersgräns när det gäller detta men det är bra om man är så pass stor att man kan besvara lite kontrollfrågor.

    Välkommen in!
    Christina Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy