Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Beröm till bussföraren på linje 2

Linje 2 från Brickebacken torsdag 9/2 kl 10:54.
Varje gång jag åker med denna chaufför blir jag hälsad med ett glatt "hej! Välkommen in!". Så hälsar hon alla, oavsett hur många som stiger på på hållplatsen. Sedan väntar hon med att köra tills vi satt oss ner.
Idag åker jag till jobbet med ett leende på läpparna. Tack!

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Vad kul att du skriver till oss!

    Det glädjer oss att du är så nöjd med din bussresa och med bussförarens bemötande. Jag kommer direkt ta vidare detta till trafikledaren som får föra fram dina fina ord till bussföraren.

    Jag hoppas att du får många fina resor med oss framöver!

    Med vänlig hälsning
    Ingrid Kundservice
  • Hej, jag vill skriva och berömma damen på 727 som igår körde ifrån mina två barn före utsatt tid när min dotter bönade och bad att hennes bror bara skulle få passera övergångsställe säkert. Detta på en buss som oftast är minst 10 min sen! Jättebra gjort. Hoppas du är nöjd med dig själv och att du fick en ordentlig kick av att lämna två barn kvar i stan i två timmar, du förstår de byter buss i Pålsboda och ska sedan ytterligare en timme bort. Allt för att få den utbildning de förtjänar. Istället för att komma hem och göra läxor fick de sitta och vänta i regnet på en busshållplats. Verkligen empatiskt och fint gjort av dig!
    Sandra Hamilton
  • Hej Sandra!

    Vad bra att du hör av dig till oss om händelsen!

    Givetvis förstår jag att du är upprörd över situationen och jag ska givetvis ta detta vidare till ansvarig gruppchef som får prata med föraren som körde. För att jag ska kunna ta det vidare behöver jag veta vilken hållplats de skulle resa från och vilken tid?

    Återkom till oss så tar vi det vidare till ansvarig gruppchef.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice
  • Det var igår kl 15.14 fr Almbyplan
    Kl 15.16 ringde min dotter mig och grät och då stod brodern bredvid henne. Så på två minuter, han bussen åka, han passera säkert och hon hann ringa mig. Det är mycket på två min vilket Visar att bussen 1. Hade kunnat vänta 2. Den gick innan utsatt tid.
    Vidare så kan hon lätt anropa 728 som hon ansluter och meddela att hon är sen, det är
    Hon enligt er kundtjänst skyldig att göra om försening uppstår!

    Det är nämligen så att idag underlätt busschaufför på 728 fr Hjortkvarn till Pålsboda att göra det till 727 vilket resulterade i att de blev lämnade i Pålsboda på morgonen.

    Er gruppchef har lite att göra med dessa två linjer och den personal som kör sträckorna!!
    Får jag föreslå en direktbuss när nya vägen öppnar?
    Med vänlig hälsning, Sandra Hamilton
    Sandra Hamilton
  • Hej igen!

    Tack för att du återkom!

    Jag kommer att ta ärendet vidare till ansvarig gruppchef som får prata med föraren, var din dotter framme och pratade med föraren borde föraren ha väntat kvar den minut som behövdes för att din son skulle hinna till bussen.

    Jag kommer även prata med gruppchefen om att anslutningen mellan linje 728 och 727 inte hålls. Ni kan självklart ansöka om förseningsersättning om en anslutning inte fungerar och barnen behöver resa på annat sätt. Ni ansöker då enklast här via vår webb.

    Viktigt att veta är dock att hållplats Almbyplan har en cirkatid 15:14, vilket innebär att bussen kan avgå 5 minuter innan den angivna tiden utan att det räknas som förtidig avgång.Det är därför viktigt att vara vid hållplatsen i god tid.

    Jag tar ditt förslag om direktbuss vidare till våra trafikplanerare som får se över om detta är möjligt i framtiden.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Felicia Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.